Sparbanken Syd

Varemerkeprofil og strategi for synlighet i digitale kanaler

Å være liten trenger ikke alltid å bety at man er mindre synlig. Det gjelder å arbeide lurere og å bruke riktige verktøy. For å finne den beste veien fremover, kreves det sterk strategisk kompetanse, lang erfaring og stor innsikt i hvordan man når frem til forskjellige målgrupper i digitale kanaler.

Om Sparbanken Syd

Sparbanken Syd er den eldtste og eneste frittstående sparebanken i dagens Sverige. Som en sann sparebank har de ingen aksjonærer som krever gevinstmaksimering og utbytte. Siden starten for over 200 år siden har mye endret seg i samfunnet ellers, men bankens formål er det samme: Å bruke gevinsten for å utvikle tjenester som skaper verdier for kunder og for å virkeliggjøre gode idéer som bidrar til vekst i samfunnet.

Prosjektet

Sparbanken Syd kom til oss med et ønske om å fornye, forbedre og tilby noe som andre aktører ikke kunne eller gjorde. At denne banken var mindre, ble sett som en styrke og ikke en svakhet, og det var på dette konseptet man ville bygge en ny profil. Vi laget en ny grafisk profil, nettstedet ble fornyet og bygget om, og vi begynte å utnytte ubrukte kanaler som for eksempel YouTube. Banker må ta hensyn til en del sikkerhetsaspekter, så vi støtte på noen utfordringer underveis. Sammen lærte vi oss å håndtere disse utfordringene og vi kom klokere ut av det.

Resultat

Vårt arbeid med Sparbanken Syd er et pågående prosjekt hvor vi daglig arbeider for å styrke deres posisjon og synlighet i markedet, og vi streber etter å kunne presentere positive tall ved hver avstemming.

Besøk Sparbanken Syds nettsted

 

 

Kort sagt:

Konsept
CMS
Grafisk design
Digital markedsføring
Løpende tjenester