En ordentlig forskjell med
Skåne Stadsmission

+25 % besøkere   +219 % konverteringer

Hver dag søker mer enn 500 menn og kvinner til Skåne Stadsmission. Behovene er komplekse: hjemløshet, psykisk sykdom og fattigdom. Den kommunikative utfordringen for Skåne Stadsmission er å fortelle om en grim virkelighet – samtidig som man viser frem gode resultater.

Siden våren 2018 har Skåne Stadsmission samarbeidet med Resultify for løpende planlegging og måling av innholdsmarkedsføring og kampanjer, samt produksjon til Facebook og Google. Resultify leverer til og med nettløsninger og passer på sikkerheten på nettstedet.

«Hver krone må gi størst mulig effekt.»

– Vår største utfordring er å nå ut og fortelle om det Skåne Stadsmission faktisk gjør for mennesker som lever utsatt, samtidig som ressursene er veldig begrensede, sier Pernilla Jonsson, sjef for innsamling og kommunikasjon.

– Mange knytter oss til herberge og suppekjøkken, men virksomheten vår er utrolig omfattende. Vi møter både voksne og barn som lever under virkelig vanskelige forhold.

Desto mer penger Skåne Stadsmission kan samle inn gjennom nettstedet og sosiale kaneler, desto større investeringer kan de gjøre for mennesker som lever under vanskelige forhold i Skåne.

– Hver krone vi bruker for å øke innsamlingen må gi størst mulig effekt. Det er litt skummelt, men denne jobben er virkelig noe, sier Pernilla Jonsson.

Målstyrt kommunikasjon og analyse

For å møte utfordringene har de strukturert kommunikasjonen i sosiale medier. De sosiale kanalene er viktige for å nå ut og skape engasjement, men også for å styrke varemerket.

– Resultify har hjulpet oss både å planlegge og å definere mål for innsatsen. Dessuten har de vært en bra partner i kampanjeplanleggingen og hvordan vi på forskjellige måter kan få mest mulig ut av kommunikasjonsbudsjettet, sier Pernilla Jonsson.

– Vi lette etter et byrå som kunne hjelpe oss å utvikle kommunikasjonen vår i digitale kanaler i samspill med den øvrige kommunikasjonen vår. Valget falt på Resultify fordi de klarte å kombinere teknologi med målstyrt og målbar kommunikasjon.

Stort engasjement i sosiale kanaler

Google Analytics viser at det har gått bra for Skåne Stadsmission. Mange i Skåne kjenner til varemerket og det er et stort engasjement i sosiale meder. Konverteringene på nettstedet, både i form av registrerte månedsgivere, kjøp i gavebutikken, klikk på kontakt-knapper, o.s.v., har økt med 219 % siden begynnelsen på vårparten 2018.

I følge Pernilla Jonsson finnes det mye medmenneskelighet hos de fleste mennesker, og det kan merkes.

– Jeg tror at dette er begynnelsen på en veldig spennende reise og at vi begynner å se resultater av det arbeidet vi har gjort sammen med Resultify gjennom året. Vårt motto er «Vi ser det andre ikke ser. Vi gjør det andre ikke gjør.» Forhåpentligvis har vi blitt bedre på å fortelle om hva vi ser og gjør – og det skaper engasjement!

Ønsker du også å øke konverteringer og trafikk? Kontakta oss, så kan vi møtes og finne ut hva vi kan gjøre sammen.

 

Kort sagt:

Løpende måling
Løpende månedstjeneste
Digital markedsføring
Vedlikehold av nettsted