Panduro

Handlingsplan og aktiviteter i sosiale medier

God forvaltning av sterke varemerker i sosiale medier er en viktig del av dagens forretningsdrift. For selskap som innledningsvis ikke har denne kompetansen selv, er det en god investering å samarbeide med eksperter. Dette stiller krav til stor kunnskap omkring analyse av målgrupper, kanaler og budskap, samt gode pedagogiske evner.

Om Panduro

Panduro Hobby oppsto av ren skaperglede da Carlo Panduro begynte å lage egne suvenirer og smykker i etterkrigstidens Danmark. Sønnen Jørgen utviklet forretningsidéen til å selge hobbymaterialer til offentlig sektor. Lenge var den legendariske Pandurokatalogen den fremste salgskanalen, men på 80-tallet begynte også en sterk satsning på detaljhandel. Panduro er i dag markedsledende i Europa innen hobbymaterialer. De har 114 butikker i seks land, inkludert Norge.

Prosjektet

Panduro er en stor aktør innen DIY (Do It Yourself) og kreative prosjekter, og kom til oss med et ønske om å bli sterkere og mer synlige digitalt. De ville nå ut med posisjonerende budskap om alt Panduro Hobby brenner for og drive mer trafikk inn til nettbutikken. Panduro Hobby var klar over hvor sterkt merkenavnet var og at det burde finnes gode muligheter for å nå ut i sosiale medier, men de visste ikke hvordan de skulle komme igang. Vi innledet samarbeidet med å definere målgrupper og diskutere hvilke kanaler som ville gi best effekt. Når planen var klar begynte maskineriet å gå, og den stadig økende digitale tilstedeværelsen resulterte i tydelig økning i salget. Panduro er i dag et selskap med høy og kompetent tilstedeværelse i digitale kanaler, med et eget digitalt team.

Besøk Panduro

 

 

Vil du vite mer?

Kort sagt:

Handlingsplan
Budskapsutvikling
Løpende tjenester