Fredricsons Trä

Grafisk identitet og utvikling av nettsted

Det krever en varsom hånd når et varemerke skal utvides strategisk for å nå nye målgrupper. Alle eksisterende verdier må tas vare på, men lenes mer aktivt mot den nye posisjonen, uten å falle over ende – alt for å ikke sette varemerkets relasjon med eksisterende målgrupper på spill.

Om Fredricsons trä

Fredricsons trä er en markedsledende grossist og distributør av trevareprodukter og byggematerialer til den nordiske trevareindustrien, byggevarehandelen og gulvnæringen.

Prosjektet

Selskapet ville møte og tiltrekke seg nye målgrupper, som arkitekter, finsnekkere, kjøkken- og båtprodusenter. Derfor utviklet vi en ny grafisk identitet og et nytt designspråk, samtidig som vi produserte trykt salgsmateriale og et nytt nettsted.

Besøk Fredricsons trä på nett

Kort sagt:

Research og analyse
Konseptutvikling
Webutvikling
Design og UX