Dette er norske markedsføreres viktigste inspirasjonskilder

Hvor finner du jobbinspirasjon? I sosiale medier, på foredrag eller kanskje webinarer? Statistikken viser at vi aller helst leser oss til nye idéer – og aller helst på LinkedIn.

 

Den nyeste utgaven av The Nordic CMO Survey fra Deloitte viser at norske markedssjefers favorittkilde til inspirasjon og informasjon på jobben er LinkedIn.

Vi vet også at mange gjerne leser mer og lenger på LinkedIn sammenlignet med det man gjør i andre kanaler – og gjerne om kvelden.

En tydelig forskjell mellom markedssjefer i Norge og i resten av verden er at de norske markedssjefene ikke leser så mange internasjonale bransjepublikasjoner. I stedet foretrekker man nesten utelukkende inspirasjon på norsk.

Kjenner du deg igjen? Stemmer dette for deg?


Fire tips til inspirasjon til markedsføringen og nettstedet ditt

Her hos Resultify har vi forskjellige inspirasjonskilder. Noen av oss leser bøker om konverteringsoptimalisering mens andre bare hører på podcasts.

Men for deg som enkelt vil holde deg oppdatert kan vi alle sammen anbefale disse verdifulle inspirasjonskildene:

LinkedIns Sales & Marketing Solutions Blog 
LinkedIns egen blogg med boktips, rapporter, statistikk og trendovervåkning er overraskende pedagogisk og lettlest. Spesielt matnyttige pleier innleggene fra marcom manager Jane Flemming å være.

Think With Google 
Googles plattform for å dele den nyeste statistikken og forskningen innen digital markedsføring og salg – eller som de selv kaller det: «din digitale jukselapp»

Awwwards Websites 
Et stort galleri med caser fra forskjellige byråer som du kan titte på for å få inspirasjon til nye nettsteder eller netthandel. Her kan du se prisbelønte nettsteder bygd med alle mulige design og CMS-er.

Onlinefolket – av markedsførere, for markedsførere 
Naturligvis må vi tipse om vår egen svenske podcast, der vi intervjuer interessante bransjeprofiler om tanker og tips om digital markedsføring, kommunikasjon og salg. Du kan høre postkastene på Onlinefolket og Soundcloud for å få konkrete råd om hvordan du gjør en bedre jobb.

Vil du få flere nyttige tips, rapporter og statistikk som er relevant for deg som jobber med markedsføring? Da synes vi du bør abonnere på nyhetsbrevet vårt. Skriv inn e-postadressen din lenger ned på denne siden.

Du kan også følge oss på Facebook, LinkedIn og Twitter.