Influencer marketing – slik får du kvalitetsfølgere

Å få så mange følgere som mulig i sosiale medier har lenge vært et nøkkeltall bedrifter måler nøye. Men er antallet følgere avgjørende for hvordan du lykkes med din sosiale medier-strategi eller finnes det andre aspekter du bør holde tritt med?

I denne episoden av podcasten Onlinefolket snakker programleder Ehsan Noroozi med Apollonia San Contreras, influencer marketing manager hos Kronaby. Kronaby er en klokkeprodusent som har posisjonert seg i markedet gjennom å lage klokker i grenselandet mellom det klassiske armbåndsuret og smartklokken. Disse hybridklokkene hjelper brukeren til å få mest mulig ut av smarttelefonen og armbåndsuret uten at de erstatter hverandre. Klokkebransjen har aldri hatt det så tøft som nå. De fine tradisjonelle merkene har fått konkurranse av piratkopier og kundenes kjøpsmønster har endret seg i den digitale kundereisen.

Instagram – best for influencer marketing

Apollonia mener Instagram er den beste digitale plattformen for influencer marketing akkurat nå. Der er brukerne mottagelige for nye produkter, tjenester og varemerker. Ved lansering av et nytt varemerke kan man ved hjelp av en influencer gi det siste dyttet for å nå ut med det man tilbyr.

Dette intervjuet retter seg mot alle som arbeider med sosiale medier, influencer marketing eller for deg som ønsker å lansere et nytt produkt, en ny tjeneste eller et varemerke.

Apollonia San Contreras - Kronaby - Onlinefolket

Helst skal man ha 15 000 følgere på Instagram, men man skal ikke heller se seg blind på antallet følgere. Det er nesten viktigere å studere hvilke relasjoner influenceren har til sine følgere enn antall følgere, mener Apollonia San Contreras - influencer marketing manager hos Kronaby. Kronaby lager klokker, klokker med internettforbindelse.

Onlinefolket – en podkast produsert av Resultify

Onlinefolket er en podkast for markedsførere, ledere og direktører, artister og komikere og alle andre som har et varemerke de forsøker å få frem på nett. Tanken er at hvis alle deler av sine innsikter, utfordringer og erfaringer blir vi alle bedre markedsførere. Programleder er Ehsan Noroozi. Onlinefolket er en podkast produsert av Resultify.